مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 05:402020-05-30اقتصادي

گرانی هایی که با مالیات مهار می شد ولی دولت نخواست


تعلل بیش از حد دولت برای تصویب و به کارگیری مالیات بر عایدی سرمایه باعث شد دود سوداگری و افزایش شدید قیمت مسکن، خودرو، طلا و سایر بازارها در سال های اخیر به چشم مردم برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور در دهه های اخیر بخصوص سال هایی که با افزایش ناگهانی قیمت ارز مواجه شده ایم، افزایش چشمگیر قیمت طلا، مسکن و خودرو و .

بخاطر فعالیت های گسترده سوداگرانه و سفته بازی در این بازارها بوده است؛ موضوعی که فشار زیادی به اقتصاد خانوارها وارد کرده و اقداماتی ضروری مانند خرید خانه را برای بسیاری از خانوارها به رویایی دست نیافتی تبدیل کرده است.

به عنوان مثال، هر چند سال یک بار خودرو که یک کالای مصرفی محسوب می شود به یک کالای سرمایه ای تبدیل می شود، به طوری که در حال حاضر اختلاف قیمت برخی خودروها درب کارخانه با بازار حداقل 2 برابر است و همچنین قیمت انواع خودروها از سال 97 تاکنون چند برابر شده است و این رونده فزاینده همچنان ادامه دارد.

همچنین در بازار مسکن وضعیت مشابه و حتی به مراتب غم بارتری مشاهده می شود و سالهاست بخش اعظم تقاضای مسکن، تقاضای سرمایه ای است.

 براساس گزارش بانک مرکزی ، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران در دو ماهه نخست سال 99، 16 میلیون و 134 هزار تومان بود که نسبت به دور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی هایی که با مالیات مهار می شد ولی دولت نخواست

گرانی هایی که با مالیات مهار می شد ولی دولت نخواست