مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 05:262020-05-30حوادث

شنود افراد از طریق گذرنامه ها تکذیب شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که در ظاهر نشان می دهد در داخل جلد گذرنامه ها یک چیپ کار گذاشته شده و ادعا می شد برای شناسایی اتباع ایرانی در سفر ها و حتی شنود اطلاعات موبایل ها به کار می رود، - سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی اعلام کرد: ردیابی افراد از طریق کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذرنامه ها شیطنت در فضای مجازی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که در ظاهر نشان می دهد در داخل جلد گذرنامه ها یک چیپ کار گذاشته شده و ادعا می شد برای شناسایی اتباع ایرانی در سفر ها و حتی شنود اطلاعات موبایل ها به کار می رود، برای بررسی صحت و سقم این ماجرا با سرهنگ صادق رضا دوست؛ سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی به گفتگو نشستیم.

سرهنگ صادق رضا دوست در واکنش به این فضا سازی اظهار کرد: این موضوع از دو حدود سال پیش هم مطرح بود که همان زمان در این خصوص بحث شد و توضیح لازم داده شد.

وی ادامه داد: ایران همانند 90 درصد از کشور های دنیا گذرنامه اش الکترونیکی است و براین اساس تراشه ای الکترونیکی در آن نصب شده که در روی جلد گذرنامه نیز علامتی شبیه دوربین حک شده که قابل رویت و در واقع بیانگر نوع گذرنامه و الکترونیکی بودن آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنود افراد از طریق گذرنامه ها تکذیب شد

شنود افراد از طریق گذرنامه ها تکذیب شد