مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 04:502020-05-30بين الملل

اعتراض تاجیکستان به اظهارات وزیر خارجه روسیه


تاجیکستان با ارسال یادداشت اعتراضی به وزارت امور خارجه روسیه حل مسائل مرزی با قرقیزستان را امور داخلی دو کشور و ورود طرف سوم به این روند را نامناسب خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان با ارسال یادداشت اعتراضی به وزارت امور خارجه روسیه حل مسائل مرزی این کشور با قرقیزستان را امور داخلی دو کشور خواند و ورود طرف سوم به این روند را نامناسب عنوان کرد.

در این یادداشت آمده است، مسئله مرز تاجیکستان و قرقیزستان در نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی که اخیرا در یک نشست ویدیویی برگزار شد، مطرح نشده است.

نهاد دیپلماتیک تاجیکستان بر این نکته تاکید کرد که تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی از امور داخلی کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی بوده و منحصرا به صورت دوجانبه انجام می شود.

در این یادداشت خاطرنشان شده روند مذاکرات برای حل و فصل مسائل مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان به طور منظم در چارچوب کمیسیون مشترک تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی و همچنین کارگروه های حقوقی و توپوگرافی با اتکا بر تجربیات و مفاد حقوقی بین المللی، مورد پیگیری قرار گرفته است.

در پایان این یادداشت اعتراضی به طور ویژه تاکید شد که ورود طرف های ثالث به روند حل و فصل مسائل مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان نامناسب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض تاجیکستان به اظهارات وزیر خارجه روسیه

اعتراض تاجیکستان به اظهارات وزیر خارجه روسیه