مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 04:502020-05-30سياسي

جهاد را هم می توان کنار گذاشت! +فیلم


جهاد به عنوان مهم ترین مقوله عبادی و سیاسی اسلام را می توان کنار گذاشت؛ به این قیمت که عده ای درس دین بیاموزند و از آن برای دعوت مردم استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس، براساس آیات قرآن کریم: وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّهً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَهٍ مِنْهُمْ طَائِفَهٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ؛ شایسته نیست مؤمنان همگی (بسوی میدان جهاد) کوچ کنند؛ چرا از هر گروهی از آنان، طایفه ای کوچ نمی کند (و طایفه ای در مدینه بماند)، تا در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت بسوی قوم خود، آن ها را بیم دهند؟! شاید (از مخالفت فرمان پروردگار) بترسند، و خودداری کنند! یعنی جهاد به عنوان مهم ترین مقوله عبادی و سیاسی اسلام می تواند کنار گذاشته شود؛ به این قیمت که عده ای درس دین بیاموزند و از آن برای دعوت مردم استفاده کنند.

به همین دلیل مراجع عظام تقلید نیز بر ضرورت آموختن درس دین تأکید بسیاری داشته اند.

موشن گرافیکی در خصوص ضرورت آموختن درس دین که به همت دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران و همکاری واحد رسانه حوزه علمیه مروی تهیه شده است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد را هم می توان کنار گذاشت! +فیلم

جهاد را هم می توان کنار گذاشت! +فیلم