مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 04:252020-05-30بين الملل

آمریکا در آستانه انقلاب علیه نژادپرستی است/ ترامپ باعث و بانی آشوب های کنونی


ترامپ نژادپرست عامل آشوبی است که در آمریکا به راه افتاده است و بعید نیست این آشوب تبدیل به انقلابی شود که وی را سرنگون کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در بخش سخن سردبیر در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: آشوب و ناآرامی های روزافزون در شهر میناپولیس آمریکا که پس از آن آغاز شد که یک پلیس سفید پوست یک شهروند سیاه پوست آفریقایی تبار را کشت همچنان ادامه دارد؛ پلیس سفید پوست با خواباندن این شهروند سیاه پوست روی زمین و گذاشتن پا روی گلویش او را خفه کرد و به درخواست هایش درباره آن که دست از این کارش بکشد تا وی نمیرد، بی توجهی کرد.

این جنایت شنیع که یکی از عابران آن را با موبایلش ثبت کرد بار دیگر پرونده فشار بر شهروندان سیاه پوست به دست پلیس و برخی موسسات دولتی را به رغم گذشت یک سال از لغو قوانین تبعیض نژادی گشود.

تبعیض ها هنوز وجود دارد به رغم آن که یکی از سیاه پوست ها (باراک اوباما) رییس جمهور شد و دو تن از آنان(کوندولیزا رایس و کولن پاول) وزیر خارجه شدند و یکی هم (سوزان رایس) مشاور امنیت ملی شد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که عمر سیاه پوست آمریکایی بیست سال از همتای سفید پوست خود کمتر است و میانگین سیاه پوستانی که در زندان های آمریکا به سر می برند به رغم آن که 13 درصد از مجموع جمعیت آمریکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در آستانه انقلاب علیه نژادپرستی است/ ترامپ باعث و بانی آشوب های کنونی

آمریکا در آستانه انقلاب علیه نژادپرستی است/ ترامپ باعث و بانی آشوب های کنونی