مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 03:002020-05-29پزشكي

سالمندان مبتلا به فشار خون چگونه ورزش کنند؟


استاد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهرکرد گفت: افراد سالمند مبتلا به فشار خون محدودیتی برای انجام ورزش نداشته و با رعایت ملاحظات بیشتر مانند بقیه می توانند از فعالیت های ورزشی بهره مند شوند اما باید قبل از شروع ورزش توسط پزشک متخصص یا کارشناس فعالیت ورزشی کنترل شوند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهرکرد گفت: افراد سالمند مبتلا به فشار خون محدودیتی برای انجام ورزش نداشته و با رعایت ملاحظات بیشتر مانند بقیه می توانند از فعالیت های ورزشی بهره مند شوند اما باید قبل از شروع ورزش توسط پزشک متخصص یا کارشناس فعالیت ورزشی کنترل شوند.

محمد فرامرزی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که پرفشاری خون، شایع ترین بیماری قلبی عروقی در سالمندان است، اظهار کرد: اکثر شاخص های قلبی عروقی از جمله فشار خون، در اثر فعالیت های ورزشی تحت تاثیر مثبت قرار گرفته، با این حال باید ملاحظاتی را درباره فشار خون مدنظر قرار داد که افزایش یا کاهش بیش از حد فشار خون می تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های درمان و پیشگیری از فشار خون در سالمندان در کنار درمان های دارویی، ورزش است، افزود: ورزش از راه های مستقیم و غیر مستقیم فشار خون را کاهش می دهد مگر در شرایط فشارخون های بالا (بیشتر از 16)، که محدودیت برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندان مبتلا به فشار خون چگونه ورزش کنند؟

سالمندان مبتلا به فشار خون چگونه ورزش کنند؟