مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 21:252020-05-29اقتصادي

مرمت ساختمان «باشگاه افسران» پایان یافت/ تهیه طرح ایجاد موزه «سکه و اشیای مفرغی»


با اتمام مرمت ساختمان «باشگاه افسران» در حریم قلعه «فلک الافلاک»، تهیه طرح محتوایی ایجاد موزه «سکه و اشیای مفرغی» در این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

- خرم آباد- با اتمام مرمت ساختمان باشگاه افسران در حریم قلعه فلک الافلاک ، تهیه طرح محتوایی ایجاد موزه سکه و اشیای مفرغی در این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: ساختمان باشگاه افسران یکی از بناهای تاریخی موجود در محوطه قلعه فلک الافلاک است که در سالیان گذشته در اختیار ارتش بود و به منظور ساماندهی محوطه ازراف قلعه فلک الافلاک و ثبت جهانی آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی لرستان خریداری شد.

پس از تخلیه این ساختمان تاریخی که متعلق به دوره پهلوی اول است، پروژه مرمت آن آغاز شد و خرداد ماه سال 97 در حین مرمت و به دنبال بارش باران و وقوع رعد و برق بخشی از آن فروریخت.

عملیات مرمت و احیای این اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، ادامه یافت تا از ظرفیت ساختمان باشگاه افسران برای ایجاد موزه آثار تاریخی و حفظ بافت تاریخی حریم قلعه فلک الافلاک بهره گرفته شود.

مرمت ساختمان باشگاه افسران تمام شد زهرا بهاروند معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح مرمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت ساختمان «باشگاه افسران» پایان یافت/ تهیه طرح ایجاد موزه «سکه و اشیای مفرغی»

مرمت ساختمان «باشگاه افسران» پایان یافت/ تهیه طرح ایجاد موزه «سکه و اشیای مفرغی»