مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 20:502020-05-29حوادث

کشف دو شی تاریخی با قدمتی از دوره ایلخانیان در رشتخوار


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار گفت: فردی که از طریق حفاری غیر مجاز دو شی تاریخی با قدمتی از دوره ایلخانیان را به دست آورده بود، - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشتخوار خبر داد؛ کشف دو شی تاریخی با قدمتی از دوره ایلخانیان در رشتخوار ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار گفت: فردی که از طریق حفاری غیر مجاز دو شی تاریخی با قدمتی از دوره ایلخانیان را به دست آورده بود، به دام ماموران نیروی انتظامی افتاد.

کاظم کامیاب عنوان کرد: اگرچه ماموران برای جرم دیگری به خانه این متهم که پرونده قضایی داشته، رفته بودند اما در بازرسی از منزل وی این دو شی که شامل یک عدد پیه سوز و یک عدد ظرف فلزی می شد، کشف کردند.

وی ادامه داد: پس از کار کارشناسی صورت گرفته مشخص گردید این اشیاء مربوط به خود محوطه‎های تاریخی شهرستان رشتخوار و از دوره ایلخانیان هستند، بعد از مکاتبه‎ای که با استان صورت گرفت، اشیاء برای مرمت، آسیب شناسی، آفت زدایی، پاکسازی و کارشناسی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ارسال شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار با بیان اینکه اشیاء پس از اینکه به شهرستان بازگردانده شوند، در خانه موزه قرایی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دو شی تاریخی با قدمتی از دوره ایلخانیان در رشتخوار

کشف دو شی تاریخی با قدمتی از دوره ایلخانیان در رشتخوار