مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 17:352020-05-29بين الملل

موضع گیری چین در پی لغو معافیت هسته ای ایران توسط آمریکا


«لغو معافیت های توافق نامه هسته ای ایران به روند بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای و تلاش های جامعه بین المللی برای دفاع از برجام آسیب رسانده و این اقدام نشانگر یک جانبه گرایی و هژمونی این کشور است».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه پکن قاطعانه مخالف لغو معافیت هسته ای ایران توسط آمریکا است گفت:چنین اقدامی از سوی واشنگتن، نشانگر هژمونی همیشگی این کشور است.

جائو لی جیان روز جمعه در کنفرانس خبری روزانه در پکن گفت: آمریکا کورکورانه ضمن اعمال فشارهای افراطی علیه ایران، به طور یک جانبه از برجام خارج شده و خود با نقض قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل، برای اجرای برجام توسط طرف های دیگر نیز مانع ایجاد می کند .

گزارش ها حاکی است که آمریکا معافیت همکاری هسته ای با نیروگاه برق هسته ای بوشهر از تحریم را به مدت 90 روز تمدید می کند اما چند معافیت دیگر در مورد همکاری صلح آمیز هسته ای شرکت های روس، چینی و اروپایی با ایران را تمدید نخواهد کرد.

واشنگتن پست نیز گزارش داد که یک سند داخلی وزارت خارجه را رویت کرده که درباره تمدید معافیت تحریمی همکاری با نیروگاه بوشهر نوشته، هدف از این معافیت آن است تا به تضمین امنیت عملیات ها در این نیروگاه کمک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع گیری چین در پی لغو معافیت هسته ای ایران توسط آمریکا

موضع گیری چین در پی لغو معافیت هسته ای ایران توسط آمریکا