مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 09:202020-05-29اقتصادي

صادرات چمدانی بیش از 308 هزار دلار محصولات صنایع دستی گلستان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: سال گذشته بیش از 308 هزار دلار محصولات صنایع دستی هنرمندان گلستانی به کشورهای آمریکا و اروپا صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم حاجی ابراهیمی با اشاره به آمار و ارقام صادراتی محصولات صنایع دستی استان در سال گذشته، اظهارکرد: سال گذشته مبلغ 308 هزار دلار محصولات صنایع دستی استان به کشورهای هدف صادر شده که این تولیدات با توجه به نبود پایانه گمرکی تخصصی، با همت هنرمندان به شکل چمدانی از استان صادر شده است.

وی افزود: محاسبه میزان صادرات چمدانی استان از طریق گفته های هنرمندان و صنعتگران تهیه می شود که با توجه به ارائه مستندات و فاکتورهای آنان این آمار فروش به عنوان تنها راه صادراتی استان مستدل و قابل اعتماد است.

حاجی ابراهیمی گفت: رودوزی های سنتی، گلیم، پلاس، نمد، معرق، حصیربافی، صنایع دستی ترکمن، جاجیم، چرم، بافته های داری، تراش سنگ نیمه قیمتی و قیمتی، قزاق دوزی، زیورآلات سنتی، سفال و منبت بیشترین محصولات صادراتی استان گلستان است.

وی بیان کرد: کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، سوئد، کانادا، عراق، چین، ترکمنستان، ژاپن، قطر، افغانستان، استرالیا، فرانسه، انگلستان و امارات از کشورهای هدف صادرات محصولات صنایع دستی استان است که با توجه به آمار و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات چمدانی بیش از 308 هزار دلار محصولات صنایع دستی گلستان

صادرات چمدانی بیش از 308 هزار دلار محصولات صنایع دستی گلستان