مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 08:402020-05-29فرهنگي

8 بنای تاریخی در زنجان مرمت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با مشارکت بخش خصوصی مرمت 8 بنای تاریخی در زنجان انجام می شود.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که برای میراث فرهنگی در اولویت قرار دارد، مرمت آثار تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته 40 اثر تاریخی در زنجان مرمت شد، گفت: مرمت های سال قبل مربوط به سایت ها، بناها، مساجد، بازار تاریخی زنجان، اماکن تاریخی، موزه ها، محوطه ها و سراها است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز پیگیری لازم برای مرمت آثار تاریخی در زنجان انجام می شود، تصریح کرد: در این زمینه قرار است از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود که طبق تفاهم نامه منعقده با بخش خصوصی هشت بنای تاریخی که جزو آثار شاخص هستند نیز مرمت شود.

ارجمند با بیان اینکه در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بناهای تاریخی حفظ، نگهداری، مرمت و بازسازی و احیاء می شود، گفت: هم اکنون مرمت سرای ناصر و ذبیحیان در حال انجام است و به زودی مرمت سه سرای دیگر نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از اصول شناخته شده مرمت در راستای تطبیق با شرایط اقلیمی، فرهنگی، مذهبی، در این بناها از مهمتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 بنای تاریخی در زنجان مرمت می شود

8 بنای تاریخی در زنجان مرمت می شود