مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 06:452020-05-29اجتماعي

شرایط جوی و افزایش نزولات آسمانی دلیل حضور ملخ ها در قرچک


رییس اداره حفاظت محیط زیست قرچک گفت: شرایط جوی و افزایش نزولات آسمانی دلیل حضور ملخ ها است.

- محمدطاهر ظاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص هجوم ملخ ها اظهار داشت: اینکه ملخ ها، ملخ های مهاجم و یا بومی باشند، یک موضوع محسوب می شود و اینکه زیان آور باشد، موضوع دیگری است؛ مهم این است که به کشاورزان صدمه ای وارد نکند.

وی در خصوص دلیل حضور ملخ ها در قرچک افزود: موضوعی که در این زمینه مشخص است، دلیل آن سرسبزی و شرایط جوی که به خاطر افزایش نزولات آسمانی به وجود آمده، است و مضر بودن یا نبودن این ملخ ها را باید جهاد کشاورزی پاسخ گو باشد؛ در عین حال باید ملخ ها مدیریت شوند که مردم از این نگرانی خارج شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قرچک گفت: سم پاشی تا جایی که یک گونه طغیان نکند، نیازی نیست، اما وقتی یک گونه به بیش از ظرفیت یک منطقه تبدیل شود، آن وقت باید با آن مقابله کنیم؛ تا زمانی که منطقه پذیرش آن را دارد، لزومی برای سمپاشی وجود ندارد.

ظاهری اضافه کرد: زمانی می توانیم سمپاشی انجام دهیم که ملخ ها برای مردم، اراضی کشاورزی و محصولات کشاورزی ضرر و زیان داشته باشد یا اینکه آنقدر زیاد شوند که باعث مختل شدن زندگی مردم شود؛ در این حالت است که سمپاشی صورت می گیرد و با آن مقابله می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط جوی و افزایش نزولات آسمانی دلیل حضور ملخ ها در قرچک

شرایط جوی و افزایش نزولات آسمانی دلیل حضور ملخ ها در قرچک