مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 20:202020-05-28حوادث

منشا زلزله اخیر دماوند گسلی است/رد شایعه زلزله 7 ریشتری در راه تهران


منشا زلزله های اخیر که ازجمله 29 آذر96 و زلزله یک ماه اخیر که تهران را لرزانده، گسلی است و ربطی به فعال شدن آتشفشان ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در شهرستان ساری، زلزله ماه گذشته و همچنین روز چهارشنبه هفتم خرداد که در برخی از شهرهای مازندران و تهران احساس شد نگرانی هایی به دنبال داشت.

طی این مدت خبرهایی در این زمینه منتشر شده ازجمله که دلیل زلزله فعال شدن آتشفشان دماوند است و اینکه گسل تهران فعال شده و زلزله های بزرگ تری در راه است که این اخبار نیز بر نگرانی ها افزوده است.

بهزاد پورمحمد یک کارشناس و مطلع در امور مدیریت بحران در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: شهر تهران از ناحیه شمال، گسل شمال تهران، ناحیه جنوب گسل ری و از ناحیه شمال شرق گسل مشا را دارا است به این معنا که سه گسل اصلی خود تهران را احاطه کرده است.

  وی افزود:علاوه بر این سه گسل اصلی، گسل های کوچک و بزرگ زیادی در سطح شهر تهران و مناطق اطراف تهران را پوشانده است؛به این معنا که تهران در مناطق لرزه خیز کشور قرار دارد.

*زلزله خیزی تهران این کارشناس با اشاره به زلزله خیزی تهران، اضافه کرد: آخرین زلزله ای که تهران تحت تاثیر شدید آن بوده در سال 1830 یعنی 190 سال قبل رخ داده که منشا آن گسل مشا بوده و بعد از آن تهران زلزله شدید ندیده است البته زلزله های اخیر کوچک و متوسط بوده  از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشا زلزله اخیر دماوند گسلی است/رد شایعه زلزله 7 ریشتری در راه تهران

منشا زلزله اخیر دماوند گسلی است/رد شایعه زلزله 7 ریشتری در راه تهران