مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 12:102020-05-28پزشكي

درآمدزایی 3000 دلاری هر پیوند قرنیه بیماران غیر ایرانی در مشهد


رییس بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در هر عمل پیوند قرنیه 3 هزار دلار درآمدزایی برای حوزه سلامت مشهد ایجاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، سیامک زارعی قنواتی در جریان بازدید دبیر ستاد توسعه علوم فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیئت همراه از بانک چشم مشهد، اظهار کرد: بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دومین بانک چشم کشور فعالیت خود را از سال 96 آغاز کرده و تاکنون دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته است و هم اکنون سه بانک چشم تهران، مشهد و شیراز در ایران فعال است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از درآمدزایی های گردشگری سلامت از طریق درمان های بیماری چشمی حاصل می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 140 پیوند قرنیه در بانک چشم مشهد انجام شده که بخشی از آن برای بیماران غیرایرانی به خصوص از عراق بوده و موجب توسعه گردشگری سلامت شده و به طور متوسط در هر عمل پیوند 3 هزار دلار درآمدزایی برای حوزه سلامت مشهد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه فراهم آوری بافت چشمی سالم برای درمان و تحقیق یک ضرورت انکارناپذیر است، بیان کرد: از همین رو بعضی سازمان های دولتی و یا مردم نهاد اقدام به ایجاد بانک چشم کردند که وظیفه آنها جمع آوری چشم اهدایی، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمدزایی 3000 دلاری هر پیوند قرنیه بیماران غیر ایرانی در مشهد

درآمدزایی 3000 دلاری هر پیوند قرنیه بیماران غیر ایرانی در مشهد