مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 10:452020-05-28بين الملل

پکن خواستار توقف مداخله واشنگتن در امور «هنگ کنگ» شد


وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه ای خواستار توقف مداخله پکن در امور داخلی «هنگ کنگ» شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر کمیسیونر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ با صدور بیانیه ای اعلام کرد که انتقاد برخی مقام های آمریکایی از اقدامات قانونی چین در تقویت امنیت ملی هنگ کنگ کاملاً تحکم آمیز، غیرمنطقی و شرم آور است .

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری روسی قطعنامه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب درآورد که طبق آن، کمیته کنگره خلق ملی مسئولیت تدوین لایحه ای در خصوص امنیت هنگ کنگ را برعهده خواهد داشت.

انتقادات پکن در شرایطی مطرح شده است که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) به کنگره آمریکا اعلام کرد که در صورت تصویب این قطعنامه امنیت ملی، دیگر واشنگتن هنگ کنگ را خودمختار در نظر نمی گیرد.

پیش از آن نیز، رابرت اوبرین مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد در صورت مصالحه و هرگونه توافق در خصوص وضعیت خودمختاری هنگ کنگ، پکن با تحریم های آمریکا مواجه خواهد شد.

دولت آمریکا سال گذشته هم در پی اقدامی مداخله جویانه در امور داخلی چین و در راستای حمایت از معترضان هنگ کنگی، لایحه حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ را به تصویب رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن خواستار توقف مداخله واشنگتن در امور «هنگ کنگ» شد

پکن خواستار توقف مداخله واشنگتن در امور «هنگ کنگ» شد