مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 10:302020-05-28فرهنگي

برگزاری کارگاه نقالی و پرده خوانی در یزد


مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: کارگاه نقالی و پرده خوانی با حضور مرشد شاخص کشوری در یزد برگزار شد.

- ایسنا/یزد مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: کارگاه نقالی و پرده خوانی با حضور مرشد شاخص کشوری در یزد برگزار شد.

علی جاور با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری، اظهار کرد: کارگاه آموزش نقالی با عنوان سیری در پیدایش آیین پرده خوانی، تاریخچه و ساختار آن در نقالی نقش مهمی در تبیین هنر ایرانی اسلامی به نسل جوان ایفا می کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه نقالی و پرده خوانی در یزد، افزود: این کارگاه با هدف ارتقای توانمندی استعدادهای هنر نقالی و پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و با حضور مرشد قاسم هاشمی متخلص به (زرین کلاه) از فعالان این عرصه برگزار شد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد در ادامه با بیان این که این کارگاه با ظرفیت محدود برگزار شده است، گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارگاه با رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

جاوز ضمن دعوت از فعالان حوزه نقالی، پرده خوانی، شاهنامه خوانی، تعزیه و علاقه مندان برای حضور مستمر در این چنین رویدادهای در دستور کار حوزه هنری یزد، تصریح کرد: مرحله نخست این کارگاه، هشتم خرداد در سالن نارنجستان حوزه هنری یزد با مشارک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کارگاه نقالی و پرده خوانی در یزد

برگزاری کارگاه نقالی و پرده خوانی در یزد