مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 09:552020-05-28سياسي

توسعه تست های دقیق و قابل دسترس تشخیص کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)


جکی یینگ، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015، تست های قابل دسترس و با کیفیتی را توسعه داده است که امکان سنجش ویروس کرونا را برای افراد بدون مراجعه به بیمارستان فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از  ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص) جکی یینگ برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015 در دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: می دانیم ویروس کووید 19 مانند دیگر انواع ویروس های کووید و سارس آسیب های جدی ریوی ایجاد می کند، این ویروس با ویژگی های منحصر به فرد و ساختارهای پروتیینی برای ورود به سلول موجب آسیب هایی می شود.

وی افزود: تست های آنتی ژن و آنتی بادی، رایج ترین کیت های تشخیصی استفاده شده هستند، ولی میزان دقت آنها زیاد نیست و بسیار به این امر بستگی دارد که بیمار چطور به بیماری مبتلا شده باشد.

یینگ ادامه داد: اما تست های تکثیر مولکولی، تست دقیق تری است که پروتیین های مختلف را در نظر می گیرد و با استفاده از بزاق دهان انجام می شوند.

رییس آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور با اشاره به اقدامات این موسسه برای تولید کیت های تشخیصی کرونا افزود: کیت های تکثیر مولکولی که ما جدیدا توسعه داده ایم، دقیق تر از تست های آنتی ژن و آنتی بادی هستند و سریع تر و در مدت زمان 10 دقیقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه تست های دقیق و قابل دسترس تشخیص کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)

توسعه تست های دقیق و قابل دسترس تشخیص کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)