مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 08:062020-05-28اقتصادي

کسب رتبه اول استان مرکزی در بهبود شاخص فضای کسب و کار


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک از کسب رتبه نخست استان مرکزی در پایش بهبود فضای کسب و کار در زمستان 98 با شاخص 42/5 در بین استانهای کشور خبر داد.

- منوچهر در گفت وگو  با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: موجب ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق های بازرگانی موظفند به منظور اطلاع سیاست گذاران کشور از وضعیت محیط کسب و کار، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی و حسب مورد به تفکیک استان ها، بخش ها و فعالیت های اقتصادی ، سنجش و اعلام کنند.

وی افزود: بر همین اساس در پایش فضای کسب و کار نظرات فعالان اقتصادی در قالب 28 مولفه و شاخص در رابطه با هر فصل کاری پرسیده می شود و سپس ماحصل نظرات فعالان اقتصادی و نتایج بدست آمده از نظر  سنجی مدیران بنگاه اقتصادی ، بعنوان نتایج پایش فضای کسب و کار استان در هر فصل خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: انجام پایش محیط کسب و کار در استان ها توسط اتاق بازرگانی انجام می شود که مسئولیت این پایش در استان مرکزی به دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به صورت فصلی واگذار شده است.

توسطی در خصوص وضعیت این شاخص در سالهای گذشته گفت: وضعیت کسب و کار استان تا پاییز 97 مطلوب نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب رتبه اول استان مرکزی در بهبود شاخص فضای کسب و کار

کسب رتبه اول استان مرکزی در بهبود شاخص فضای کسب و کار