مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 11:462020-05-27پزشكي

کرونا برای جفت جنین خطرناک است


مطالعه ای که بر روی 16 زن باردار مبتلا به کووید 19 انجام شد، نشان می دهد ویروس کرونا می تواند در دوران بارداری به جفت جنین آسیب برساند.

- ، به نقل از ایندیپندنت، بر اساس مطالعه انجام شده بر روی 16 زن باردار بستری در بیمارستان زنان پرنیتس در شیکاگو، ممکن است از طریق ویروس کرونا به جفت زنان باردار مبتلا به کووید 19 صدمه وارد شود.

اگر چه هنوز به نظر نمی رسد که ویروس در رحم انتقال یابد، اما این مطالعه ثابت کرد، آسیب وارد شده از طریق ویروس کرونا به جفت می تواند توانایی آن در انتقال اکسیژن و مواد مغذی به جنین در حال رشد را کاهش دهد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که این آسیب چه تاثیری بر جنین خواهد گذاشت، اما جفت هر 16 زن باردار که مورد مطالعه قرار گرفته بود آسیب دیده بود و یکی از بارداری ها منجر به سقط جنین شد.

این سقط جنین در سه ماهه دوم بارداری اتفاق افتاد، اما به دلیل نبودن هیچ علامتی از کووید 19 در نوزاد، هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا در این امر نقشی داشته است یا خیر.

به گفته محققان ویروس کرونا ممکن است جفت زنان باردار را دچار آسیب کرده و خون رسانی به جنین را متوقف کند.

مشاهده لخته خون در جفت زنان باردار مبتلا به کووید 19 از بین 15 زن دیگر که نوزاد سالم به دنیا آوردند، 12 نفر آن ها خون ریزی عروق داشتند، وضعیتی خطرناک برای مادر و جنین که می تواند جر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا برای جفت جنین خطرناک است

کرونا برای جفت جنین خطرناک است