مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 10:202020-05-27سياسي

مکان های پر رمز و راز تبریز


تبریز با پشتوانه ی تاریخی کهن که به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ایران در دوره قاجار شناخته می شده است در کنار مردم خون گرمش همواره یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران به خصوص در فصل تابستان است، - جاذبه های این شهر به قدری فراوان است که کمتر گردشگری قادر خواهد بود در فرصت زمان محدود همه ی جاذبه های تاریخی این شهر را به طور کامل سیاحت کند.

همچنین این شهر به عنوان شهر اولین ها شناخته می شود و وقایع مهمی چون اولین مدرسه کرولال ها و اولین ضرابخانه ایران برای اولین بار در این شهر ساخته شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام گت بلیت، برای سفر به تبریز و بازدید از مکان های پر رمز و راز این شهر، بعد از کرونا می توانید بلیط هواپیما تهران تبریز را از گت بیلیت تهیه کنید.

خانه امیرنظام گروسی یکی از دیدنی ترین آثار به جا مانده از دوران با شکوه شهر تبریز خانه امیرنظام گروسی است که با معماری زیبای قجری در محله ششگلان خودنمایی می کند.

این عمارت که امروزه به موزه دوره قاجار تبدیل شده با زیربنای 1500متر بنا شده شامل دو طبقه می باشد که هر کدام شامل چندین تالار جذاب و دیدنی هستند.

این بنا شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی است و در طبقه بالا دو تالار پذیرایی بزرگ تعبیه شده که به ایوان سراسری رو به حیاط که با16 سر ستون منقش زینت داده شده، منتهی می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکان های پر رمز و راز تبریز

مکان های پر رمز و راز تبریز