مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 09:202020-05-27سياسي

خاطرات منتشر نشده رهبر انقلاب از مقاطع حساس دهه 1360


کتاب «روایت رهبری» سه رویداد تعیین حضرت امام خمینی(ره) به رهبری نظام اسلامی، تعیین آیت الله منتظری به رهبری آینده و سپس برکناری ایشان و نهایتا تعیین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری را واکاوی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در کتاب روایت رهبری: مناسبات جمهوریت و اسلامیت نوشته سید یاسر جبراییلی که سال گذشته از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی منتشر شد، برای نخستین بار خاطراتی از رهبر انقلاب مربوط به مقاطعی حساس از دهه 1360 شمسی آمده است که این گزارش به مرور این خاطرات می پردازد.

کتاب روایت رهبری به هدف تبیین الگوی تعیین رهبر در نظام جمهوری اسلامی نگاشته شده و سه رویداد تعیین حضرت امام خمینی(ره) به رهبری نظام اسلامی، تعیین آیت الله منتظری به رهبری آینده و سپس برکناری ایشان، و نهایتا تعیین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری را واکاوی کرده است.

در این کتاب علاوه بر خاطرات اختصاصی و منتشر نشده از رهبر انقلاب، برای نخستین بار از برخی اسناد مهم تاریخی نظیر مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی و مذاکرات شورای انقلاب استفاده شده است.

حساب ویژه انقلاب اسلامی روی آقای منتظری از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هرگاه این پرسش مطرح میشد که پس از امام خمینی چه کسی شایستگی به دست گرفتن سکّان هدایت انقلاب را دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات منتشر نشده رهبر انقلاب از مقاطع حساس دهه 1360

خاطرات منتشر نشده رهبر انقلاب از مقاطع حساس دهه 1360