مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 09:152020-05-27سياسي

کارگاه نقالی و پرده خوانی در یزد برگزار می شود


مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: کارگاه نقالی و پرده خوانی با حضور مرشد قاسم هاشمی در حوزه هنری یزد برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، علی جاور از برگزاری کارگاه آموزش نقالی با عنوان سیری در پیدایش آیین پرده خوانی، تاریخچه و ساختار آن در نقالی در این نهاد خبر داد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد افزود: این کارگاه با هدف ارتقای توانمندی استعدادهای هنر نقالی و پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی با حضور مرشد قاسم هاشمی متخلص به (زرین کلاه) از فعالان این عرصه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت محدود کارگاه افزود: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارگاه با رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد ضمن دعوت از فعالان حوزه نقالی، پرده خوانی، شاهنامه خوانی، تعزیه و علاقه مندان برای حضور در کارگاه اظهار داشت: این کارگاه پنجشنبه هشتم خرداد، ساعت 18 در سالن نارنجستان حوزه هنری استان واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می شود.

جاور با بیان اینکه نقالی ایرانی در حال کمرنگ شدن و فراموشی است، آموزش و تربیت استعدادهای هنری جوان را یکی از راه های حفظ و زنده نگه داشتن این شیوه کهن داستان سرایی که مروج دلیری، پاکی و جوانمردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه نقالی و پرده خوانی در یزد برگزار می شود

کارگاه نقالی و پرده خوانی در یزد برگزار می شود