مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 08:552020-05-27سياسي

ضرورت اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان از بیماری کرونا


مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر ضرورت اهدای پلاسمای خون توسط مردم، گفت: کسانی که یک ماه از بهبود بیماری کرونای آن ها می گذرد برای کمک به درمان حتماً پلاسما اهدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پیمان عشقی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید انتقال خون شاهرود با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی ضمن اشاره به اهمیت اهدای پلاسمای خون، بیان کرد: در کشور از هر صد نفر دو نفر اهداکننده خون هستند اما ازلحاظ اهدای پلاسما همچنان نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی داریم.

وی بابیان اینکه اهدای پلاسما در درمان بیماری ها دارای اهمیت است، بیان داشت: کسانی که یک ماه از درمان کرونای آن ها می گذرد حتماً برای اهدای پلاسمای خون به مراکز انتقال خون مراجعه و در درمان این بیماری کمک کنند.

مدیرعامل انتقال خون از تلاش برای درمان بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: اهدای پلاسما یکی از راهکارهایی است که در دستورکار قرار دارد و از سوی دیگر هر اهداکننده می تواند خون کامل و سایر اجزای آن مانند پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز را اهدا کند تا نیاز کشور در این زمینه برطرف شود.

عشقی با اشاره به اهمیت پلاسما در درمان سرطان ها و بیماری ها، بیان کرد: استقرار نظام تضمین کیفیت در تأمین خون و فرآورده های خونی به خصوص پلاسما که اهمیت درمانی دارد یکی از اولوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان از بیماری کرونا

ضرورت اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان از بیماری کرونا