مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 08:302020-05-27پزشكي

اثربخشی موسیقی درمانی بر بهبود افسردگی زنان


موسیقی درمانی یک روش مبتنی بر سودمندی بالینی و تجربی است که هدف آن ایجاد یک رابطه درمانی، تجدید و تقویت سلامت بدنی و روانی است.

- ایسنا/خراسان رضوی موسیقی درمانی یک روش مبتنی بر سودمندی بالینی و تجربی است که هدف آن ایجاد یک رابطه درمانی، تجدید و تقویت سلامت بدنی و روانی است.

زمانی که افسردگی ملاک های تشخیصی اختلال افسردگی عمده را برآورده کند، عود و بازگشت بالایی را موجب شده و فرد را دچار معلولیت روانی-اجتماعی می سازد.

اختلال افسردگی عمده بدون هرگونه سابقه ابتلا به اپیزود مانیک، میکس یا هیپومانیک روی می دهد.

محققان در پژوهشی با عنوان اثربخشی موسیقی درمانی بر بهبود افسردگی، کیفیت زندگی و شادکامی زنان مبتلا به افسردگی آورده اند: اپیزود افسردگی عمده باید حداقل دو هفته طول بکشد و افرادی با اپیزود افسردگی عمده محسوب می شوند که حداقل چهار نشانه از یک مجموعه نشانه ها را مانند غمگینی، عدم لذت بردن از فعالیت ها، تغییر در اشتها و وزن، تغییر در خواب و فعالیت زمان بیداری، بی انرژی بودن، احساس گناه و عذاب وجدان، دشوار بودن تفکر و تصمیم گیری، افکار مکرر درباره مرگ یا خودکشی تجربه کند .

موسیقی درمانی اثرات مطلوبی بر افراد با آسیب شناسی های مختلف ایجاد می کند در این پژوهش که توسط ساقی کوشا دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و دک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثربخشی موسیقی درمانی بر بهبود افسردگی زنان

اثربخشی موسیقی درمانی بر بهبود افسردگی زنان