مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 07:152020-05-27سياسي

تاکید ایران و افغانستان بر رسیدگی جدی به حادثه هریرود


در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با عبدالله عبدالله رییس مصالحه ملی افغانستان، دو طرف بر ادامه رسیدگی ها به حادثه پیش آمده برای اتباع افغان در مرز دو کشور تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به دنبال سفر هیات بلندپایه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به کابل به منظور بررسی حادثه جان باختن اتباع افغان در مرز ایران و افغانستان، محسن بهاروند معاون وزیر امور خارجه ایران با عبدالله عبدالله ، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس اعلام دفتر عبدالله، هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محسن بهاروند ، معاون حقوقی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که با هدف بررسی حادثه 13 اردیبهشت 1399 در امتداد مرز جمهوری اسلامی افغانستان و ایران به کابل تشریف آورده ، با رییس مصالحه ملی افغانستان دیدار کرد.

عبدالله در این دیدار با اشاره به آخرین پیشرفت ها در تحقیقات در این زمینه از سوی دو کشور مورد خواهان تحقیقات و رسیدگی جدی و منصفانه به این حادثه شد.

بر اساس این اطلاعیه، هیأت جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این حادثه و تأکید بر روابط حسنه میان دو کشور، از همکاری جدی با گروه تحقیق و رسیدگی به این موضوع تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید ایران و افغانستان بر رسیدگی جدی به حادثه هریرود

تاکید ایران و افغانستان بر رسیدگی جدی به حادثه هریرود