مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 07:152020-05-27سياسي

«دهدز» همرنگ «غیزانیه»/تشنگی در کنار دریاچه!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایذه، بدون شک یکی از سوژه های اصلی رسانه ها در ایام مختلف سال در استان خوزستان و به ویژه فصل گرما مساله آب شهرها و مناطق مختلف آن است که اغلب اهالی مناطق را جهت شکایت به فرمانداری ها، بخشداری ها و ادارات متولی آب می کشاند.

 در ایام گذشته مساله آب شهرهای اهواز، ایذه، خرمشهر و آبادان هر کدام به نوعی تا هفته ها به سوژه اصلی رسانه ها و گلایه به حق شهروندان تبدیل شد.

 این  مساله به این موارد ختم نشد تا زخم مناطقی مانند غیزانیه که از دیرباز دارای مشکل تامین آب شرب بوده اند بازهم سر باز کند و مطالبه آب برای رفع تشنگی به خواسته ادامه دار مردم این دیار تبدیل شود.

 150 کیلومتر آن سوتر از دکل های نفتی غیزانیه، هر چند ظاهر منطقه کوهستانی تر و در تمام آن، آنچه به چشم می خورد آب است و رودهایی که در پشت سدها به اسارت گرفته شده اند، ولی همچنان درد، درد آب است.

دهدز؛ غیزانیه دیگر خوزستان این روزها؛ دهدز، بام خوزستان، دروازه ورودی رود کارون به استان، حال بهتری از غیزانیه و یا کویر بی آب ندارد و دهدز هم برای خوزستان غیزانیه دیگری است .

 اگر با استفاده از نقشه هوایی نگاهی به منطقه دهدز و روستاهای آن بیاندازیم شاید تصور تشنگی مردمان این منطقه در میان انبوهی از آب های محاصره شده برای مردمان محاصره در آب سرزمین کارون دور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دهدز» همرنگ «غیزانیه»/تشنگی در کنار دریاچه!

«دهدز» همرنگ «غیزانیه»/تشنگی در کنار دریاچه!