مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 03:502020-05-27دانش

دانشگاهها برای حذف آلایندگی به صنایع کمک می کنند


مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از همکاری مشترک صنایع و دانشگاه های کشور برای رفع آلایندگی و حذف جریمه صنایع آلاینده خبر داد.

- محمد سعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره همکاری های میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان حفاظت محیط زیست در سال های اخیر و خروجی آن توضیح داد و گفت: یکی از مهمترین همکاری ها میان وزارت علوم و سازمان محیط زیست، انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم و معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بوده که محوریت اصلی این تفاهم نامه براساس طرح مپسا (مدیریت و پایش آلایندگی های سیستمی) بوده است.

همکاری صنایع و دانشگاه ها در مسیر کاهش آلایندگیها وی افزود: هدف اصلی از این تفاهم نامه، بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور و همچنین تمامی زیرساخت های موجود علم و فناوری برای کاهش یا رفع آلایندگی های زیست محیطی بنگاه ها و صنایع آلاینده بوده است.

خوشبختانه با تلاش مشترک صورت گرفته بین دو طرف در سال 98 زیرساخت های مناسبی برای اجرایی سازی تفاهم نامه صورت پذیرفته است و تاکنون چندین همکاری مشترک میان صنایع آلاینده با دانشگاه های کشور برای مشاوره و همکاری در مسیر کاهش آلایندگی های زیست محیطی منعقد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاهها برای حذف آلایندگی به صنایع کمک می کنند

دانشگاهها برای حذف آلایندگی به صنایع کمک می کنند