مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 09:102020-05-26پزشكي

جهش ژنتیکی عامل زوال عقل، خطر ابتلا به کووید- 19 را افزایش می دهد


پژوهشگران انگلیسی و آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که ممکن است نوعی جهش ژنتیکی عامل زوال عقل، در ابتلا به کووید- 19 موثر باشد.

- پژوهشگران انگلیسی و آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که ممکن است نوعی جهش ژنتیکی عامل زوال عقل، در ابتلا به کووید- 19 موثر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، پژوهش جدیدی حاکی از این است داشتن یک ژن معیوب مرتبط با زوال عقل می تواند خطر ابتلا به کووید- 19 شدید را تا دو برابر افزایش دهد.

پژوهشگران دانشگاه اکستر (University of Exeter) انگلستان و دانشگاه کنتیکت (UConn) آمریکا، داده های به دست آمده از یک بانک اطلاعات پزشکی انگلستان را تحلیل کردند و دریافتند که خطر ابتلا به نوع شدید کووید- 19 در میان افرادی که حامل دو رونوشت معیوب از ژن آپولیپوپروتیین ایی (APOE) هستند، بیشتر است.

بررسی ها نشان می دهند که داشتن دو رونوشت معیوب از این ژن می تواند خطر بروز آلزایمر و بیماری قلبی را نیز افزایش دهد.

بررسی های این گروه پژوهشی نشان می دهد که داشتن این جهش های ژنتیکی، خطر ابتلا به کووید- 19 را حتی در افرادی که به این بیماری ها مبتلا نیستند، دو برابر می کند.

پژوهشگران پیش از این دریافتند که افراد مبتلا به زوال عقل، سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به کووید- 19 شدید قرار دارند و هنوز روش محافظت یا محل نگهداری خاصی برای آنها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش ژنتیکی عامل زوال عقل، خطر ابتلا به کووید- 19 را افزایش می دهد

جهش ژنتیکی عامل زوال عقل، خطر ابتلا به کووید- 19 را افزایش می دهد