مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 08:302020-05-26بين الملل

بررسی سناریوهای کرونایی رابطه چین و آمریکا


آمریکا و چین دهه هاست که در ابعاد ایدئولوژیک، اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی تقابل دارند که با مسائل مختلفی بارها روبروی هم قرار گرفته و تنش هایی را به وجود آورده است که کرونا وضعیت جدید و خاصی را در میان این دو ابرقدرت بوجود آورده است.

- ایسنا/قم آمریکا و چین دهه هاست که در ابعاد ایدئولوژیک، اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی تقابل دارند که با مسائل مختلفی بارها روبروی هم قرار گرفته و تنش هایی را به وجود آورده است که کرونا وضعیت جدید و خاصی را در میان این دو ابرقدرت بوجود آورده است.

هادی ترکی در گفت وگو با ایسنا گفت: انتشار یک ویروس با وزنی کمتر از 5 گرم در جهان، معادلات بشری را در همه زمینه ها برهم زد.

وی افزود: هنوز منشاء ویروس به طور قطع، مشخص نشده که آمریکا به همراه استرالیا توانسته اند، اجماعی حدود یکصد کشوری را علیه اجماع پکن شکل دهند که از دو منظر مهم می تواند قابل بررسی باشد؛ قصور توسط چین و یا کاهش هژمونی آمریکا و نظام های سیاسی لیبرال در مهار این ویروس.

در این میان می توان از 3 سناریوی کرونایی رابطه چین و آمریکا را برشمرد.

وی تصریح کرد: سناریوی اول، سناریوی عادی سازی روابط بین چین و آمریکا است، دوم کاهش هژمون آمریکا در نظام بین الملل و تضعیف نظم نئولیبرال و سوم منزوی شدن چین و کاهش قدرت اقتصادی آن در نظام بین المللی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی سناریوهای کرونایی رابطه چین و آمریکا

بررسی سناریوهای کرونایی رابطه چین و آمریکا