مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 07:502020-05-26اقتصادي

دیم کاری در ایلام، گرفتار دیمی کاری


یک کارشناس ارشد کشاورزی معتقد است در در حوزه کشت دیم برنامه راهبردی نداریم و در استان نسبت به دیم کاری، دیمی کاری می شود.

- مهندس خدابخش داودی نصر ، با حضور در ایسنا، اظهار کرد: میزان کشت دیم در سال زراعی 96 -97 ، 135 هزار هکتار بوده و از میزان سطح زیر کشت تنها 100 هزار تن محصول زراعی تولید شده است.

وی میزان کل سطح زیر کشت استان را 223 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ما در حوزه کشت دیم برنامه راهبردی نداریم و در استان به جای دیم کاری، دیمی کاری می کنیم.

کشاورزی دیم مراحل مختلفی دارد و مراحل مختلفی در آن دخیل هستند و متاسفانه ما آنها را رها کرده ایم و به آنها بی توجه هستیم.

داودی نصر شناسایی بافت خاک، اجرای نقشه جامع خاک کشور، کاربرد به موقع نهاده ها و بهره گیری علمی از ماشین آلات را از جمله شاخص های توجه به کشت دیم عنوان کرد و ادامه داد: میانگین تولید ما در گندم دیم در استان هم اکنون 700 کیلو گرم در هکتار است، در حالی که در سال زراعی 97- 96 میزان تولید 1400 کیلوگرم بوده که این وضعیت نشان از نوعی بی برنامگی دارد.

این کارشناس ارشد کشاورزی افزود: در قالب اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی اگر فقط 100 کیلوگرم تولید محصولات زراعی دیم را افزایش دهیم به سرجمع محصولات زراعی استان 13هزار و 500 تن افزوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیم کاری در ایلام، گرفتار دیمی کاری

دیم کاری در ایلام، گرفتار دیمی کاری