مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 07:152020-05-26بين الملل

تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در جهان


وزیر خارجه آلمان در سخنرانی آنلاین برای سفرای برلین در کشورهای خارجی بر تاثیرات گسترده شیوع کرونا تاکید کرد و خواستار تقویت استقلال اروپا در جهان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار درباره ساده انگاری در خصوص بیرون آمدن چین به عنوان برنده تحولات ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان هشدار داد و از لزوم استقلال اروپا سخن گفت.

به نوشته خبرگزاری آلمان ، وی گفت: ما به گونه ای فوری به کاهش دادن وابستگی مان در زمینه های مسائل حیاتی استراتژیک از قبیل بخش پزشکی و همچنین انرژی، فناوری اطلاعات، تغذیه، لجستیک و مواد خام از قبیل فلزات کمیاب نیاز داریم .

ماس که در برلین صحبت می کرد، خطاب به سفرا ادامه داد: وقتی مساله ایمنی و سلامت جمعیت مان در میان است، اتحادیه اروپا باید قادر به تضمین خطوط عرضه باشد .

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر لزوم استقلال بیشتر اروپا تصریح کرد، این موضوع به معنای مخالفت با تجارت آزاد نیست.

وی در این سخنرانی به مناسبت آغاز قریب الوقوع ریاست 6 ماهه آلمان بر اتحادیه اروپا تاکید کرد، تاثیرات فراگیر همه گیری کرونا بر حوزه های سیاست خارجی و امنیتی می تواند سبب تشدید عدم توازن در سطح جهانی و بیرون آمدن یک کشور به عنوان پیروز این تحولات شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در جهان

تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در جهان