مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 06:352020-05-26سياسي

تاجزاده: امام خمینی در سیاست خارجی هم نگاه میانه ای داشتند


از نظر من دوم خرداد بیشتر احیای گفتمان نوفل لوشاتو بود.

در نوفل لوشاتو (مهر تا بهمن1357) یک دوره طلایی از لحاظ نظری داریم.

در گفتمان نوفل لوشاتو اسلام به مثابه آزادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه اعتماد نوشت: دوم خرداد 1376، از جمله وقایع تاثیرگذار بعد از انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر به شمار می آید.

در این روز تاریخی شاهد رفتار انتخاباتی ویژه و متمایزی از سوی مردم ایران بودیم که با مشارکت 80 درصدی در انتخابات، تولد یک رویداد کم نظیر و تاثیرگذار را ممکن ساختند.

البته تنها دلیل ماندگاری دوم خرداد در اذهان عمومی، میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری نبود، بلکه این رویداد توانست تحولاتی در جامعه ایران ایجاد کند که تاثیرات آن در سال ها و دوره های بعد نیز قابل ردیابی است.

دوم خرداد 1376 توانست مفهوم توسعه سیاسی را به مهم ترین مباحث روز کشور تبدیل و از این طریق مفاهیم آزادی، حاکمیت قانون، تکثر مطبوعات مستقل، فعالیت آزادانه احزاب و گروه های سیاسی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و دخالت آنها در تصمیم گیری ها را مطرح و تکرار کند.

بررسی تاثیر این رویداد در بستر تاریخی 100 سال اخیر و اثرات آن در دو دهه گذشته، موضوع گفت وگویی است که اعتماد با مصطفی تاجزاده ، سیاستمدار اطلاح طلب، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران و سازمان مجاهدین انقلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاجزاده: امام خمینی در سیاست خارجی هم نگاه میانه ای داشتند

تاجزاده: امام خمینی در سیاست خارجی هم نگاه میانه ای داشتند