مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 06:352020-05-26اقتصادي

سوسک های سیاه مضر نیستند/مبارزه شیمیایی توصیه نمی شود


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه افزایش سوسک ها در سطح شهر به دلیل شرایط آب و هوایی است، گفت: این سوسک از خانواده carabaeidea است که از نظر گیاهپزشکی عمدتا جزو حشرات مفید بوده و در بخش کشاورزی بعنوان آفت محسوب نمی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محمد رضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در حاشیه جلسه هماهنگی وهم افزایی برخورد با پدیده  هجوم  سوسک ها در شهر، در جمع خبرنگاران، گفت: طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان جهادکشاورزی استان  این نوع حشرات آفات به شمار نمی آید بلکه برای مزارع مفید هم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه این نوع حشرات در بعضی از مواقع که  شرایط طبیعی از حیث بارندگی مطلوب  همراه بوده، افزایش پیدا می کنند، یادآور شد: این سوسک از خانواده carabaeidea است که از نظر گیاهپزشکی عمدتا جزو حشرات مفید بوده و در بخش کشاورزی بعنوان آفت محسوب نمی شوند.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات این نوع سوسک ها در شب جذب نور می شوند، اضافه کرد: بر اساس وظایف سازمانی کنترل آفات در مزارع کشاورزی و باغات بعهده وزارت جهاد کشاورزی است، همچنین اماکن مسکونی و حوزه شهری بعهده دهیاریها و شهرداری ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوسک های سیاه مضر نیستند/مبارزه شیمیایی توصیه نمی شود

سوسک های سیاه مضر نیستند/مبارزه شیمیایی توصیه نمی شود