مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 06:302020-05-26اقتصادي

نظر یک اقتصاددان درخصوص افزایش ناگهانی تعرفه واردات هندوانه ایران در ترکیه


اخیرا با افزایش ناگهانی تعرفه واردات هندوانه در ترکیه، چند هزار تن هندوانه صادراتی ایران در این کشور بلاتکلیف ماند.

- ایسنا/مرکزی اخیرا با افزایش ناگهانی تعرفه واردات هندوانه در ترکیه، چند هزار تن هندوانه صادراتی ایران در این کشور بلاتکلیف ماند.

در واقع تعرفه واردات هندوانه در ترکیه که برای هر تن 100 دلار محاسبه می شد ناگهان به 300 دلار رسید و این اقدام سوال برانگیز ترکیه برای صادرکنندگان ایرانی دردسرساز شد.

در همین رابطه عضو گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور استان مرکزی در گفت وگو با ایسنا، خواستار فضاسازی و جریان سازی اقتصادی در این خصوص شد تا هوشیاری های بیشتری نسبت به فعالیت های اقتصادی ایران و ترکیه شکل بگیرد.

دکتر علی یونسی بیان کرد: تعرفه ها از ابزارهای اقتصادی هستند که با نیت کمک به تولیدات داخلی در موضوعات اقتصادی بدانها پرداخته می شود ولی به نظر می رسد تعرفه ها اخیرا کارکردهای دیگری نیز پیدا کرده اند و به طور کلی می توان کارکردهایی شامل کمک به تولیدات داخلی (که از قبل در ادبیات اقتصادی مطرح بوده است)، جنگ اقتصادی و فشار سیاسی برای آن تعریف کرد.

وی افزود: عملکرد کشورها بیانگر آن است که از ابزار اقتصادی تعرفه با اهداف سیاسی و جنگ اقتصادی نیز استفاده کرد و لزوما هدف اصلی که همانا صرفا حمایت از تولید داخلی باید باشد، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر یک اقتصاددان درخصوص افزایش ناگهانی تعرفه واردات هندوانه ایران در ترکیه

نظر یک اقتصاددان درخصوص افزایش ناگهانی تعرفه واردات هندوانه ایران در ترکیه