مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 05:202020-05-26اقتصادي

تهدید چای ایرانی با واردات


در سال های اخیر بازار چای ایران در سیطره کامل بازرگانان بود، با وجود ادامه این جریان، اما برخی محدودیت ها واردات چای خارجی به بازار ایران را کمتر کرده و چای ایرانی وارد بازار داخلی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه شهروند نوشت: درحال حاضر سطح زیر کشت چای در کشورمان آن طور که رییس سازمان چای می گوید حدوداً 20 هزار هکتار است اما این میزان در برابر 35هزار هکتاری که چهاردهه پیش سطح زیر کشت برگ سبز چای بوده، عقبگرد جدی را نشان می دهد.

این آمار که حکایت از کوچک شدن اراضی سطح زیر کشت چای است، تنها مسأله ای نیست که بتوان آن را گواه راه طی شده در دهه های گذشته تولید چای درکشور دانست و به حال و روز این محصول مورد طبع ایرانی واقف شد.

بنابر آمار سازمان چای، در سال گذشته 126هزار و 753 تن برگ سبز چای درکشور تولید شده که از این میزان 28 هزار 519 تن چای خشک به دست آمده است اما برای فهمیدن اوضاع تولید نوشیدنی محبوب ایرانیان چرا راه دور برویم، همین آمار درحدود 23 سال پیش یعنی سال 76 به ترتیب 308 هزار و 403 تن و 69 هزار 391 تن بود و این کاهش تولید چای دردی بوده که طی تمام سال های گذشته همواره چایکاران و کارخانه داران چای کشور، آن را فریاد زده اند.

با این همه وقتی این روزها با چایکاران و کارخانه داران تولید و فرآوری برگ سبز وطنی برای تهیه نوشیدنی محبوب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید چای ایرانی با واردات

تهدید چای ایرانی با واردات