مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 04:362020-05-26اجتماعي

سمپاشی 2 هزار هکتار از اراضی تهران برای مقابله با ملخ ها


مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: تاکنون بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی استان تهران برای مقابله با ملخ ها سمپاشی شده است و سموم مصرف شده هیچ خطری برای مزارع و انسان ندارد.

- منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره هجوم ملخ ها در استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه در تهران بارش باران زیادی داشته ایم، پوشش گیاهی و علف های هرز باعث آتش سوزی و تکثیر تخم ملخ می شود.

وی بیان داشت: از اسفندماه سال گذشته هماهنگی های لازم در خصوص جلوگیری از هجوم ملخ ها انجام شده است و در سال گذشته هم در فصل بهار و تابستان با این مشکل مواجه بودیم و میزان ملخ ها در فرودگاه بین المللی امام(ره) بسیار افزایش یافت که از آنجا سمپاشی را آغاز کردیم و پس از آن شهرستان های رباط کریم، ری، ورامین، قرچک، پیشوا، دماوند، پردیس و فیروزکوه در اولویت سمپاشی قرار گرفتند.

  وی گفت: امسال نیز با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات، سمپاشی ها آغاز شده است و تاکنون بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی تهران در راستای مقابله با ملخ ها سمپاشی شده است.

  وی خاطرنشان کرد: 8 نوع ملخ بومی در کشور داریم که تعدادی از آنها در تهران شناسایی شده است و سمومی که برای ملخ ها درنظر گرفته شده، هیچ خطری برای مزارع و انسان ها ند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمپاشی 2 هزار هکتار از اراضی تهران برای مقابله با ملخ ها

سمپاشی 2 هزار هکتار از اراضی تهران برای مقابله با ملخ ها