مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 04:062020-05-26اجتماعي

سوسک سیاه گندم سلامت شهروندان را تهدید نمی کند/ پنجره ها را بسته نگه دارید


سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: ورود سوسک سیاه گندم از مزارع اطراف به شهر تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، وحیدمقدم سلیمی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به حمله سوسک سیاه گندم به شهر قزوین، عنوان کرد: ورود این نوع سوسک از مزارع اطراف به شهر، سلامت شهروندان را تهدید نمی کند.

وی با بیان اینکه این حشره در مرحله لارو و سپس کامل شدن آفتی برای مزارع در زمان گیاهچه ای، شیری و پنجه ‎زنی گندم به شمار می رود، گفت: سوسک سیاه گندم جزو حشرات غیرزیان رسان بوده و ناقل هیچ گونه بیماری نیست.

وی افزود: معمولاً در مزارع گندم به شکل بیولوژیک یا به روش کنترل زراعی و در مواقع شدت گرفتن به صورت شیمیایی با این آفت مبارزه می شود.

مقدم سلیمی اضافه کرد: از شب های گذشته با مشاهده این حشره در برخی نقاط محلات مختلف شهر تماس های مکرری با سامانه 137 برقرار شده که گویای نگرانی شهروندان است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین اظهار داشت: به منظور رفع نگرانی شهروندان، سمپاشی درختان زودتر از موعد هر سال در دستور کار شهرداری قرار گرفته و این عملیات از امروز با شش اکیپ عملیاتی با ادوات و تجهیزات لازم توسط سازمان پارک ها و فضای سبز انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوسک سیاه گندم سلامت شهروندان را تهدید نمی کند/ پنجره ها را بسته نگه دارید

سوسک سیاه گندم سلامت شهروندان را تهدید نمی کند/ پنجره ها را بسته نگه دارید