مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 03:502020-05-26پزشكي

توصیه های دامپزشکی اصفهان برای جلوگیری از تب کریمه کنگو


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص هشدارهای شیوع بیماری تب کریمه کنگو با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و فعالیت کنه ها، گفت: از یک سال گذشته تاکنون هیچ موردی از بروز این بیماری در استان مشاهده و گزارش نشده است.

- ایسنا/اصفهان مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص هشدارهای شیوع بیماری تب کریمه کنگو با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و فعالیت کنه ها، گفت: از یک سال گذشته تاکنون هیچ موردی از بروز این بیماری در استان مشاهده و گزارش نشده است.

شهرام موحدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش دام توسط نوعی کنه بروز می کند، اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری آندمیک ایران است و در هنگام تخمگذاری کنه به دیگر کنه ها منتقل می شود، از این رو هرگز به طور کامل ریشه کن نمی شود.

وی ادامه داد: تب کریمه کنگو در دام هیچ علائمی ندارد و بیماری دامی محسوب نمی شود، اما در صورت انتقال به انسان خطرساز است و جزء بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: در واقع دام مخزن این بیماری است و در صورت گزش توسط کنه آلوده، ویروس این بیماری به مدت 7 تا 10 روز در بدن دام بدون بروز هیچ علامتی باقی می ماند و پس از این مدت به واسطه سیستم ایمنی بدن دام از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های دامپزشکی اصفهان برای جلوگیری از تب کریمه کنگو

توصیه های دامپزشکی اصفهان برای جلوگیری از تب کریمه کنگو