مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 03:152020-05-25اقتصادي

تولید 178 تن گل محمدی در البرز/اشتغالزایی برای 150 نفر


رییس سازمان جهادکشاورزی استان البرز گفت: 178 تن تولید گل محمدی از باغات 6 شهرستانه البرز به ارزش ریالی 90 میلیارد برداشت می شود که این تولیدات در طول سال برای 150 نفر نیز ایجاد شغل خواهد کرد.

- سید مجید موسوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: 50 هکتاراز اراضی کشاورزی  شهرستان های استان البرز اعم از ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس به باغ گل محمدی اختصاص دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه این محصول به صورت میانگین حدود 3.

5 الی 4 تن به عمل می آید، افزود: در مجموع 178 تن تولید گل را از این باغات داریم که ارزش این تولیدات بالغ بر 90 میلیارد ریال بوده و سالانه موجب اشتغالزایی 150 نفر می شود.

موسوی با بیان اینکه این محصول در راستای گلابگیری، تهیه اسانس و عطرهای خوشبوکننده، مصرف دم نوش و دارویی روانه کارخانه ها تولید شده و وارد بازار می شود، بیان کرد: به گفته کارشناسان طب سنتی و گیاهی عطر این گل به ایجاد آرامش در افراد کمک می کند و خواص بسیاری دارد.

وی در خصوص برنامه های حمایتی جهاد کشاورزی در خصوص تولید این محصول گفت: سعی داریم در قالب چهار کمیته تولید، آموزش، فرآوری بازار و برند سازی پیگیری و برنامه توسعه این محصول کم آب بر خصوصا در اراضی شیبدار من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 178 تن گل محمدی در البرز/اشتغالزایی برای 150 نفر

تولید 178 تن گل محمدی در البرز/اشتغالزایی برای 150 نفر