مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 10:402020-05-25اقتصادي

ضرورت جایگزینی بخش معدن به جای نفت


به اعتقاد سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، چنانچه کشور از اقتصاد نفتی جدا شود، بهترین بخش اقتصاد برای جبران کمبود درآمدهای نفتی، معدن و صنایع معدنی خواهد بود؛ - چرا که بخش معدن، می تواند به عنوان بهترین جایگزین نفت، با ارزآوری بالا به کمک اقتصاد ایران بیاید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین مدرس خیابانی در بازدید از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، با بیان این موضوع، اظهار کرد: همچنین علاوه بر پایش نسبت معادن غیرفعال به فعال در هر استان، سامانه اکتشافات معدنی نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا اطلاعات سریع، متقن و متوازن توزیع شود.

معدن و صنایع معدنی در سال گذشته توانسته است 9 میلیارد دلار صادرات داشته باشد و به همین جهت، می تواند یک منبع قابل اتکا برای جبران کمبودهای ناشی از کاهش فروش نفت باشد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پتانسیل های بخش معدن و صنایع معدنی، می توانند صادرات بالاتر از 9 میلیارد دلار را برای اقتصاد ایران رقم بزنند، گفت: اگر بخواهیم در حوزه معدن و صنایع معدنی پیشرو باشیم، باید به حوزه اکتشافات به صورت جدی نگاه کرده و در این حوزه فعال تر از گذشته عمل کنیم و این درست نقطه ای است که سازمان زمین سازی و اکتشافات معدنی می تواند نقش منحصربه فردی را ایفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت جایگزینی بخش معدن به جای نفت

ضرورت جایگزینی بخش معدن به جای نفت