مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 10:252020-05-25اقتصادي

افزایش چشمگیر نسبت چک های برگشتی به مبادله ای در فروردین ماه بخاطر شیوع کرونا


براساس گزارش بانک مرکزی از آمار چک های مبادله ای در فروردین ماه 99، از کل تعداد و مبلغ چک های مبادله شده در ماه مـذکور بـه ترتیـب 18.

3 درصد و 20 درصد برگشت داده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شیوع کرونا در ایران از اواخر بهمن ماه 98 سبب شد تا بسیاری از  واحدهای اقتصادی تعطیل یا نیمه تعطیل شوند، موضوعی که در تسویه تعهدات مالی آن ها به خصوص وصول چک های صادر شده توسط آنها نیز تاثیرگذار بود.

به همین دلیل، دولت برخی از تنبیه های مربوط به چک برگشتی را  برای سه ماه به حالت تعلیق درآورد تا در صورت برگشت چک در روز های کرونایی، فعالین اقتصادی دچار مشکلات زیادی نشوند.

بر همین اساس و همانطور که انتظار می رفت، گزارش بانک مرکزی از آمار چک های مبادله ای در فروردین ماه 99 مشابه اسفند ماه  98، نشاندهنده افزایش تعداد و مبلغ چک های برگشتی بعد از طی یک سال روند کاهشی بوده است.

مطابق گزارش بانک مرکزی، در اسفندماه 1399 در کل کشور بالغ بر 6.

1 میلیون فقره چک به ارزشی بیش از 652 هزار میلیارد ریال مبادله گردید که نسبت به مـاه قبـل از نظـر تعـداد و مبلـغ بـه ترتیـب 36 درصـد و 56.

4 درصد کاهش نشان می دهد.

*کاهش 41.

3 درصدی تعداد چک های وصولی در فروردین ماه 1399، در کل کشور حدود 5 میلیون فقره چک به ارزشی حـدود 521 هـزار میلیارد ریال وصول گردید که نسبت به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر نسبت چک های برگشتی به مبادله ای در فروردین ماه بخاطر شیوع کرونا

افزایش چشمگیر نسبت چک های برگشتی به مبادله ای در فروردین ماه بخاطر شیوع کرونا