مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 08:552020-05-25سياسي

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویبنار همایش تخصصی فردوسی


سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیامی را به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی برای ویبنار همایش تخصصی حکیم ابوالقاسم فردوسی ارسال کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیامی را به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی برای ویبنار همایش تخصصی حکیم ابوالقاسم فردوسی ارسال کرد.

در متن این پیام که توسط جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، قرائت شده، آمده است: آسمان سراسر افتخار و عظمت ادبیات ایران سرشار از ستارگان پرفروغی است که تاریخ بلند و پرشکوه ما را همواره روشن و تابنده نگاه داشته اند.

فرهنگ غنی این سرزمین به واسطه بزرگان و مفاخری زنده و پویا است که اندیشه و منش آن ها برگ های زرینی در دفتر اوراق فرهنگ و ادب فارسی آراسته و صفحات درخشان فرهنگ و هنر ایرانیان را در جغرافیای پهناور و تاریخ کهن این مرز و بوم به هم متصل کرده است.

از جمله قله های پرافتخار و مایه مباهات ایرانیان، بلکه رفیع ترین قله ادب فارسی اثر جاودان حکیم توس ابوالقاسم فردوسی است که نمی توان حد و غایتی برای آن متصور شد، شاهکاری که اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین، دین مداری، وطن پرستی و اخلاق محوری ایرانیان را به زیباترین وجه به تصویر کشید و از این منظر اثر بی نظیری خلق کرده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویبنار همایش تخصصی فردوسی

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویبنار همایش تخصصی فردوسی