مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 06:152020-05-25فرهنگي

پرونده ثبت جهانی بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون دوزی تهیه می شود


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: پرونده ثبت جهانی بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون تهیه می شود.

- ایسنا/هرمزگان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: پرونده ثبت جهانی بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون تهیه می شود.

رضا برومند صبح امروز(پنجم خرداد) در بازدید از مرکز صنایع دستی شهرستان بندرلنگه، با بیان این مطلب گفت: سال گذشته بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون انتخاب شد که این انتخاب گام مثبتی برای معرفی جایگاه صنایع دستی و فرهنگ و هنر این استان بود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به دنبال بالا بردن شاخص ها برای تسهیل در کسب عنوان جهانی است، افزود: بر همین اساس مستندات و پرونده بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون دوزی برای ثبت جهانی در یونسکو تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: طی ماههای آینده، یک اِلمان صنایع دستی برای معرفی هر چه بیشتر این رشته در یکی از میدان های اصلی این شهر جانمایی و نصب می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دیگر اداره کل نصب تابلوهای گردشگری است، افزود: برای شناسایی اماکن و مسیرهای گردشگری تابلوهای راهنمای گردشگری دو زبانه جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نصب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت جهانی بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون دوزی تهیه می شود

پرونده ثبت جهانی بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون دوزی تهیه می شود