مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 خرداد 1399 ساعت 09:352020-05-24سياسي

توضیحاتی در باب شرح دعای سحر امام خمینی/ بخش دوم


دکتر نجفقلی حبیبی پژوهشگر فلسفه اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص کتاب «شرح دعای سحر» امام خمینی(س) یک مجموعه یادداشت نوشته و برای انتشار در اختیار پایگاه خبری جماران گذاشته تا در روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان منتشر شود.

- پایگاه خبری جماران: دکتر نجفقلی حبیبی در خصوص کتاب شرح دعای سحر [1] امام خمینی (س) یک مجموعه یادداشت نوشته که بخش دوم آن در ادامه می آید: در کتاب مسند الإمام الرضا (ع) ، ج 2، ص 15، به نقل از ابن طاوس با راویان مختلف از علی بن یقطین نقل کرده است که او در نامه ای از حضرت امام رضا علیه السلام خواست که عبارات دعای سحر را تصحیح فرماید.

امام پذیرفت و به او نوشت که این دعای امام محمد باقر علیه السلام است که در سحر های ماه رمضان می خوانده است.

بعد امام رضا (ع) از پدر بزرگوارش نقل کرده است که فرمود که امام باقر فرمود در خواندن این دعا کوشش و دقت کنید و دوست داشته که بگوید اسم اعظم الهی در این دعا است پس در خواندن آن با دقت بکوشید.

در مفاتیح الجنان نیز همین موضوع از طریق حضرت امام رضا نقل شده است که فرموده اند حضرت امام باقر علیه السلام آن را در سحر های ماه رمضان می خوانده اند (مفاتیح الجنان، با تصحیح حسین استاد ولی) توضیح: شماره گذاری قطعات دعا از این بنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحاتی در باب شرح دعای سحر امام خمینی/ بخش دوم

توضیحاتی در باب شرح دعای سحر امام خمینی/ بخش دوم