مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 خرداد 1399 ساعت 05:152020-05-24پزشكي

طراحی سامانه دارورسان با کمک یک نانوساختار زیست سازگار


پژوهشگران پژوهشکده ترمیم زخم و بافت مرکز تحقیقات لیزر پزشکی توانستند با فناوری تولید نانوذرات لایه ای زیرکونیوم با قابلیت تبادل یونی و زیست سازگار بودن، - یک نوع سامانه دارورسانی با کارایی بالا را طراحی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا حسین زاده، استادیار بیوفیزیک پژوهشکده ترمیم زخم و بافت مرکز تحقیقات لیزر پزشکی درباره طرح حاضر گفت: از اهداف تحقیقاتی گروه پژوهشی این طرح، طراحی سامانه های دارورسانی است که بتوانند اثرات جانبی دارو را کم کرده و با ایجاد انحلال بهتر، دارو را حفظ کنند و به هدف موردنظر برسانند.

این طرح توانسته با کاهش اثرات سمیت دارو و انتقال مناسب آن به بافت سرطانی و در معرض قرار دادن دارو با روش تبادل یونی در محیط سلول سرطانی که دارای pH پایین تری است، اثرگذاری دارو را به صورت فعال سازی با پرتو لیزر تحت کنترل قرار داده و اثر آن را نیز بهتر کرده و اثرات جانبی آن را کاهش دهد.

محقق مرکز تحقیقات لیزر پزشکی گفت: این طرح در صنعت دارویی و پزشکی و به ویژه در درمان سرطان مورداستفاده قرار می گیرد و ترکیبات مورداستفاده کاملاً زیست سازگار بوده و واکنش منفی ندارند.

وی در ادامه گفت: این طرح در مقیاس آزمایشگاهی انجام شده است و از اهداف آتی گروه تحقیقاتی ما بررسی امکان کاربرد آن با انجام آزمون هایی روی موش ها و کارآزمایی های با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی سامانه دارورسان با کمک یک نانوساختار زیست سازگار

طراحی سامانه دارورسان با کمک یک نانوساختار زیست سازگار