مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 خرداد 1399 ساعت 04:002020-05-24پزشكي

نقش سبد غذایی سالم در سلامت و تشریح 6 زیرگروه غذایی


نایب رییس انجمن تغذیه ایران، با تاکید بر اینکه مصرف اقلام موجود در سبد غذایی سالم برای تمام گروه های سنی لازم است، شش گروه غذایی را به شکل کامل معرفی کرد.

- نایب رییس انجمن تغذیه ایران، با تاکید بر اینکه مصرف اقلام موجود در سبد غذایی سالم برای تمام گروه های سنی لازم است، شش گروه غذایی را به شکل کامل معرفی کرد.

دکتر مجید حسن قمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سبد غذایی مطلوب حاوی کالری(درشت مغذی ها) و ریز مغذی های لازم و ضروری برای هر یک از گروه های سنی است که باید به صورت روزانه مصرف شود، گفت: سبد غذایی مطلوب برای همه گروه های سنی شامل کودکان 2-1 سال، کودکان 6-3 سال، افراد 18-3 سال و گروه سنی بزرگسالان 60-18 سال و گروه سنی 60 سال به بالا که سالمندان محسوب می شوند، به طور جداگانه تعریف شده است.

یک سبد غذایی جداگانه نیز برای گروه مادران باردار تنظیم شده است.

وی افزود: به تازگی گروه های غذایی را به 6 گروه تقسیم می کنند که برای حفظ سلامتی فردی لازم است هر فرد در حد کفایت از هر یک از این گروه ها استفاده کند.

دریافت های ناکافی، رژیم های غیر اصولی مانند رژیم های تک محصولی، حذف میوه و سبزیجات و اقداماتی از این قبیل سبب بروز اضافه وزن و چاقی، سوء تغذیه و بیماری های زمینه ای و تضعیف سیستم ایمنی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سبد غذایی سالم در سلامت و تشریح 6 زیرگروه غذایی

نقش سبد غذایی سالم در سلامت و تشریح 6 زیرگروه غذایی