مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 خرداد 1399 ساعت 02:302020-05-23پزشكي

خواص شگفت اگیز عرق کاسنی؛ دوستی برای کبد چرب


کاسنی با تأثیراتش روی کبد، زمینه دفع صفرا از بدن را فراهم کرده و زردی را می زداید و بار کبد را سبک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کاسنی یکی از گیاهان دارویی موثر است که در انواع مختلف در طبیعت وجود داشته و همه اجزای آن خواصی بسیار مفید برای بدن دارد، البته اگر به اعتدال مصرف شود.

کاسنی و عرق کاسنی، از دیرباز در میان ایرانیان جایگاه و منزلتی خاص داشته و همه مادربزرگ ها، در میان تمام شیشه های عطر و ادویه در مطبخ خانه هایشان، یک قرابه کوچک، عرق کاسنی را در کنار شاتره، گل گاوزبان، نعناع نگه داری می کردند.

عطاران و صاحب نظران در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی، عرق کاسنی را سرد می دانند که از جمله فواید عرق کاسنی در از بین بردن حرارت و التهاب بدن، احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره و به ویژه تنبلی کبد است و اگر با دقت و مستمر استفاده شود، تأثیراتش قابل مشاهده است.

کاسنی تصفیه کننده خون و شستشو دهنده کبد در ایران، از گذشته دور تاکنون از فواید عرق کاسنی آگاهی داشتند و قسمت های مختلف گیاه کاسنی و عرق آن را به عنوان تصفیه کننده خون و شستشو دهنده کبد، استفاده می کردند، کاسنی در دو نوع صحرایی یا وحشی و کاسنی کشت شده توسط کشاورزان، وجود دارد که نوع وحشی آن در اوایل بهار در کنار جویبار یا در میان سبزه زار می روید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص شگفت اگیز عرق کاسنی؛ دوستی برای کبد چرب

خواص شگفت اگیز عرق کاسنی؛ دوستی برای کبد چرب