مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 19:052020-05-23سياسي

تأثیر شخصیت حضرت علی (ع) بر شعر جهان


جواد محقق با اشاره به شخصیت «کاریزماتیک» حضرت علی (ع) می گوید: از شاعران مسیحی گرفته تا شاعران اهل سنت و اهل شیعه، شاعران جهان از هر تیپ و طیفی برای حضرت علی (ع) شعر دارند و نمی شود ایشان را به شاعران شیعی و حتی مذهبی محدود کرد.

- جواد محقق با اشاره به شخصیت کاریزماتیک حضرت علی (ع) می گوید: از شاعران مسیحی گرفته تا شاعران اهل سنت و اهل شیعه، شاعران جهان از هر تیپ و طیفی برای حضرت علی (ع) شعر دارند و نمی شود ایشان را به شاعران شیعی و حتی مذهبی محدود کرد.

این شاعر در گفت وگو با ایسنا، درباره کیفیت شعر معاصر در موضوع سیره حضرت علی (ع) و ماه رمضان اظهار کرد: در طول تاریخ اشارات رمضانی در شعر فارسی زیاد بوده، حتی شاعران با ماه رمضان شوخی کرده اند و شوخی های متعددی هم در شعر گذشته داریم.

اما در شعر معاصر به دلیل این که شعر معاصر از دوره ای در گرو تفکر و اندیشه های چپ درآمد و اصولا مباحث و مبانی مذهبی خیلی در آن ها کمیاب است مگر توسط شاعرانی که مذهبی بودند و آثارشان به صورت متفرقه در استان های مختلف منتشر می شد، این طور نیست.

او افزود: اما در سال های بعد از انقلاب، رویکرد دوباره ای نسبت به بعضی رمضان سروده ها هست که چون مجموعه منسجمی از آن ها که جمع آوری یا چاپ شده باشد، ندیده ام، الان اطلاع خیلی دقیقی از آن ها ندارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر شخصیت حضرت علی (ع) بر شعر جهان

تأثیر شخصیت حضرت علی (ع) بر شعر جهان