مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 10:302020-05-23سياسي

آزادسازی خرمشهر از زبان فرمانده تیپ 3 زرهی همدان در سال 61


روز سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.

در این روز شهر خرمشهر که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن درآمده بود، - پس از 578 روز(19 ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز درآمد.

آزادسازی خرمشهر را می توان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جنگ عراق علیه ایران عنوان کرد که رزمندگان ایرانی با مجاهدت و تلاش پس از گذشت 26 روز نبرد خونین موفق به بازپس گیری خرمشهر شدند.

امیر سرتیپ محمد جوادی در خردادماه سال 1361 زمانی که فرمانده تیپ 3 زرهی همدان بود، در عملیات بیت المقدس شرکت کرده و خود و نیروهای مبارز و انقلابیش نقش زیادی در آزادسازی خرمشهر برجای گذاشتند.

جوادی درباره عملیات بیت المقدس و چگونگی حضور در این عملیات به خبرنگار ایسنا گفت: با آغاز جنگ تحمیلی با تیپ 3 زرهی همدان به منطقه اعزام شدم و مدت هفت سال و نیم در منطقه بودم و طی این مدت در عملیات هایی از جمله نصر، شهیدان رجایی و باهنر، کرخه نور و بیت المقدس شرکت کردم.

وی افزود: عملیات بیت المقدس 40 روز بعد از عملیات فتح المبین و قبل از اینکه دشمن یگان های آسیب دیده را بازسازی کند، آغاز شد و این عملیات در منطقه ای به وسعت 6000 کیلومتر ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی خرمشهر از زبان فرمانده تیپ 3 زرهی همدان در سال 61

آزادسازی خرمشهر از زبان فرمانده تیپ 3 زرهی همدان در سال 61