مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 09:352020-05-23اقتصادي

بهره برداری از فاز نخست مرمت و بازسازی «مناره بازار» در صومعه سرا


فاز نخست طرح مرمت و بازسازی «مناره بازار» با اعتبار 900 میلیون ریالی امروز با حضور مسئولان میراث فرهنگی بهره برداری شد.

- صومعه سرا- فاز نخست طرح مرمت و بازسازی مناره بازار با اعتبار 900 میلیون ریالی امروز با حضور مسئولان میراث فرهنگی بهره برداری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ولی جهانی پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره برداری طرح بازسازی مناره بازار در صومعه سرا با اشاره به اینکه این مناره یکی از مهم ترین جاذبه های مهم تاریخی این شهرستان است، اظهار کرد: شهر تاریخی گسکر، پل تاریخی گوراب تولم، پل گاز روبار، حمام تاریخی کسما و اماکن مذهبی تاریخی از جاذبه های تاریخی دیگر شهرستان صومعه سرا است.

معاون میراث فرهنگی گیلان به حمام تاریخی کسما نیز اشاره کرد و گفت: این بنای تاریخی با اعتبار 700 میلیون تومان مرمت و بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این بنا جز بناهای اوقافی و زیر نظر اداره کل اوقاف استان گیلان است، افزود: رایزنی فراوانی با اداره کل اوقاف در راستای بهره گیری از این حمام تاریخی به عنوان موزه مردم شناسی و یا کاربری فضای جدید انجام شده است.

جهانی تالاب هنده خاله و سیاه درویشان و نرگستان، پناهگاه حیاط وحش سلکه و دهکده ییلاقی تنیان را از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان صومعه سرا عنوان و بیان کرد: این شهرستان زمانی خواستگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از فاز نخست مرمت و بازسازی «مناره بازار» در صومعه سرا

بهره برداری از فاز نخست مرمت و بازسازی «مناره بازار» در صومعه سرا